نوآوری های جدید

 Zink: پرینتر بدون جوهر

Zink شرکتی است که تکنولوژی جدیدی برای پرینت کردن بدون جوهر ابداع کرده است. این یک مثال جالب برای انتقال یک عملکرد به فوق سیستم یا سیستم مادر(supersystem) و همچنین موضوع پیرایش (trimming) است : هیچ جوهری در دستگاه پرینتر مورد نیاز نیست زیرا قبلاً  رنگ در کاغذ تعبیه شده است. اکنون حتی از یک موبایل می توان مستقیماً از یک عکس پرینت گرفت.برای مشاهده فیلم ویدئویی این پرینتر  اینجا کلیک کنید.

 

 

خشک کن دست

اخیراً شرکت Dyson  یک خشک کن  بنام Airblade  برای خشک کردن دستان با سرعت بسیار بالا بدون استفاده از گرما تولید کرده است که زمان خشک کردن آن تقریباً 12 ثانیه است که نسبت به دستگاه های مشابه ) 40 ثانیه (  به مراتب سریع تر است. سرعت دور موتور این دستگاه 100000 دور در دقیقه است. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه پر قدرت و مشاهده فیلم توضیحات آن  اینجا کلیک کنید.

  

 بیگ داگ

 پیشرفت های رباطی

من این فیلم ویدئویی (video) جالب را از وب سایت (Boston Dynamics ) در مورد یک رباط بنام BigDog که می تواند در شرایط صعب العبور و پر مانع حرکت کند ، از شیب 35 درجه بالا رود، حدود 200 کیلو گرم بار را با خود حمل کند، و حتی چهار نعل بتازد و از روی مانع پرش کند را یافتم که بسیار حیرت انگیز بود. یک سری الگوریتم های کنترلی پیشرفته بر روی برد کامپیوتری این رباط نصب شده است که از لیز خوردن آن در شرایط مختلف  جلوگیری می کند.  این رباط در اثر چند ضربه محکم بر روی برف تلاش می کند تا خود را سرپا نگهدارد! در این سایت تعداد دیگری رباط جالب توجه نظیر: یک دیوار و درخت پیما (tree and wall climber یک آب زیرکاه رونده در شرایط آبی و خاکی (neaky all-terrain ground crawler) و یک برارد کوچک برای BigDog بنام(LittleDog) می باشد.

 سی دی  TRIZ  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد